Trend budowlany w trójmieście – analiza 2021 roku.

Od kilku lat możemy obserwować systematyczne podwyżki cen lokali w Trójmieście. W 2021 roku nic się nie zmieniło, a ceny nieruchomości ponownie wyznaczały nowe granice. Godnym uwagi jest fakt, że był to rok, w którym zanotowano również przyrost ilości nowych mieszkań oddanych do użyteczności. Pomimo tego ceny poszły znacząco w górę. Nie zniechęciło to jednak nabywców, jako że w poprzednim roku odnotowano większą sprzedaż mieszkań.

Nie sposób ukryć, że w 2021 roku ceny nieruchomości zarazem na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, poszybowały do góry. Średnia cen mieszkań osiągnęła następny rekord. Poświadcza to również raport Narodowego Banku Polskiego, który to przygotowywany jest w oparciu o dane od pośredników nieruchomości oraz deweloperów. Wynika z nich, że gdy porównamy trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku możemy zanotować wzrosty cen mieszkań w Gdańsku o nieco ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym na tle kraju, choć w innych dużych miastach również można zaobserwować podwyżki cen, co jest wywołane między innymi inflacją czy też podnoszeniem stóp procentowych. Bez wątpienia inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednak poza Trójmiastem podwyżki cen nie wyglądają na aż tak radykalne.

Podwyżka cen mieszkań w 2021 roku dotyka zarówno rynek pierwotny, a także wtórny, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku do góry szczególnie poszybowały ceny nieruchomości nowych. 

Aktualnie odbywa się poszukiwanie dobrych nieruchomości. Trwa ono nie jedynie na rynku premium. Mieszkania o metrażu 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym zostały bardzo przebrane, małe lokale na wynajem także. Nieruchomość trudno wyszukać, gdyż lokale zostają sprzedane błyskawicznie. Jeżeli oferta jest prawidłowo skonstruowana, czas sprzedaży bywa nie dłuższy niż dwa-trzy tygodnie. Ponadto otoczenie trójmiejskich agentów zorganizowało współpracę pomiędzy biurami, dlatego wiele propozycji wcale nie pokazuje się na portalach, bo klient zostaje znaleziony, jeszcze nim powstanie ogłoszenie.

W ubiegłym roku, po doświadczeniach z głębokim lockdownem, z ofert sprzedaży szybko wyprzedawały się domy. Wiele osób pozamykanych w mieszkaniach szybko spełniło swoje marzenie o większej przestrzeni i dalekim od wirusa ogrodzie. Niezmiennie bardzo duża jest w Trójmieście także sprzedaż dobrze umiejscowionych apartamentów, które w czasie epidemicznych ograniczeń w przemieszczaniu się po świecie pełnią rolę tzw. drugich domów, a przy okazji są dobrą inwestycja funduszy. 

 Wysokie oczekiwania inwestorów w stosunku do firm budowlanych w Gdańsku

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku bardzo dużej konkurencji. Każdego dnia zmagają się z walką nie jedynie o wartościowe zlecenia, ale również muszą zmagać się z nagminnym zjawiskiem podbierania drogocennych fachowców. Jako że opinia otoczenia jest w ich wypadku niesamowicie istotna, coraz bardziej widzą wymóg kształtowania stosownego wizerunku a także komunikowania konkurencyjnych przewag. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymać się na dość konkurencyjnym rynku i pozyskiwać kolejnych klientów, powinna ciągle sprawdzać konkurencję. Musi zdobywać wiedzę, wysnuwać konkluzje i przekuwać je na konkretne poczynania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi również poradzić sobie z kwestiami charakterystycznymi dla tej dziedziny. Branża budowlana obejmuje wiele dziedzin. Dokonując inwestycji w nowe sprzęty i urządzenia, można rozszerzyć swoją działalność oraz proponować bardziej rozbudowane i całościowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do szerszego grona ewentualnych klientów. Zarazem wymiana maszyn na bardziej zaawansowane, jak i nabycie całkiem nowych maszyn związane jest z poświęceniem dość dużego kapitału, jeżeli jednak chcemy rozbudowywać firmę budowaną konieczne jest poszerzanie zakresu działań. {Udzielanie|Świadczenie| kompleksowych usług zwiększa szanse na otrzymywanie zyskownych zleceń, co w kolejności przekłada się na zdecydowanie wyższe zyski.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku skłania ku inwestowaniu w rozwój przedsiębiorstwa. Należy zadbać o jakość public relations, a okres zimowy, podczas którego zamówień jest mniej, dobrze jest przeznaczyć na rozwój odbioru firmy oraz działania marketingowe.