Trudności z wtryskiwaczem – w jaki sposób je rozpoznać? Czy można jechać?

Liczni kierowcy posiadający samochody z silnikiem Diesla oraz z układem Common Rail bardzo chętnie wczytują się w ciekawostki dotyczące tych mechanizmów, z uwagi na to, że są świadomi odpowiednia eksploatacja oraz pielęgnacja w użytkowaniu diesla może sprawić, iż usterki wystąpią znacznie później, niż w przypadku złego stylu jazdy. Przeczytaj nasz tekst aby wiedzieć jak obserwować problemy z wtryskiwaczem, i jak powinna wyglądać prawidłowa regeneracja wtryskiwaczy

Objawy problemów z wtryskiwaczami – jakie to?

Podają one paliwo, które zapala się od powietrza sprężonego poprzez tłok. Pamiętajcie, że na schłodzonym silniku konieczne jest pośrednictwo za pomocą świecy żarowej. Kierowanie wtryskiwaczami zajmuje się komputer, który dokładnie wie, ile paliwa powinien on dawać. Zależy to od stylu jazdy i chwilowego zapotrzebowania na moc.

Układ działa idealnie oraz zapewnia wyjątkowe osiągi oraz bardzo wysoką kulturę pracy. Problem jest w tym, iż nie w każdym przypadku pracuje on w idealnych okolicznościach. Zdecydowanie najczęstszą przyczyną problemów z wtryskiwaczem jest słabej jakości paliwo. 

Gdy właściciel pojazdu zapomina o terminowej wymianie filtra, tankuje olej napędowy niepewnego pochodzenia, możliwe, że wystąpi awaria wtryskiwaczy. 

Z tego powodu wtryskiwacz z czasem zaczyna się brudzić, aż całkowicie się zapychają. Usunięcie osadów będzie nieprawdopodobne bez zasięgnięcia po czyszczenie mechaniczne. Dodatkowo  wszelki awarie wtryskiwaczy występują zwykle przy dużym przebiegu, najczęściej o wartości powyżej 150 000 kilometrów. Jednakże nie jest to reguła. 

Pielęgnacja wtryskiwaczy – jak powinna przebiegać?

Posiadaczy samochodów bezsprzecznie uraduje fakt, że wtryskiwacze posiadają odporność na błędną eksploatację auta, czyli dynamiczną jazdę. Oczywiście to nie znaczy, że kierowca nie musi pracować nad swoimi złymi nawykami — inne podzespoły w samochodzie niestety nie są aż takie odporne. W celu przedłużenia żywotności tych podzespołów, przydatne jest ich czyszczenie zapobiegawcze, a także doraźne. Kierowca musi kontrolować stan wtryskiwaczy a także wykonać taki zabieg w momencie pojawienia się pierwszych zabrudzeń. Uważaj gdy nie masz odpowiednich umiejętności, bo łatwo można zapowietrzyć układ paliwowy.

Czy można prowadzić samochód gdy wtrysk jest zepsuty

Mechanicy bardzo często słyszą zapytanie o to, czy można jeździć autem którego wtrysk jest uszkodzony. Z pewnością prowadzenie takiego samochodu będzie bardzo problematyczna. 

Można też wspomnieć iż niepokojące odgłosy wtryskiwaczy mogą być spowodowane zawieszającym się wtryskiem diesla. Dlaczego jest taki stan rzeczy określane przez mechaników jako ryzykowne? Na zawieszenie się wtrysku wpływają zgromadzone w nim brudy. Jeśli na iglicy czy także dyszy rozpylającej znajdują się osady czy nagary. Bez wątpienia sama iglica nie może działać zgodnie ze swym przeznaczeniem, a w tym czasie wtryskiwacz zacina się bez związku z pozycją, w której aktualnie jest. Stąd już krótka droga do problemów z wtryskami, gdyż zawieszenie wtrysków w takiej pozycji sprawia, że przepływ oleju napędowego nie ogranicza się barierą wtryskiwacza.

Jakie najczęściej występują problemy z wtryskami?

Musisz pamiętać, że zepsuty wtryskiwacz a także symptomy, jakie silnik znosi przez stukające wtryski, znacznie obciąża działanie napędu. Następna trudność, z jakim niekiedy mierzą się użytkownicy to lejące wtryski. Jakie szkody mogą uczynić w naszym aucie? Najczęściej w wyniku nieszczelnych wtryskiwaczy rozprzestrzenia się pęknięcie głowicy, ponieważ jej temperatura staje się zbyt wysoka.